12 Şubat 2010 Cuma

"An American Crime"


Geçen gün seyrettiğim gerilim filmi "Orphan"   ı anlattığım yazının üzerine, thespoilsport blogunun sahibi,yakın  arkadaşım O'nun tavsiyesi üzerine "An American Crime" ı seyrettim hemen.. 


Film 2007 yapımı, konusu gerçek, anlatılan olay 1965 senesinde geçiyor.Filmde geçen mahkeme diyalogları gerçeğin aynısı imiş.


Olay 2 çocuğunu yaptıkları gezici lunapark işi dolayısıyla beraber götüremeyeceklerinden dolayı, hiç tanımadıkları 5 çocuk sahibi bir kadına emanet eden bir anne -babanın çocuklarının bu evde başına gelenlerle ilgili. 


Film hakkında ne anlatsam film içeriğiyle ilgili bilgi vermiş olacağım;ama şunu anlayamadım,hangi dönemde olursak olalım ben kedimi köpeğimi emanet edecek olsam 40 kere düşünürken,hiç tanımadığı birine çocuk nasıl emanet eder bir ebeveyn? Bu şimdi de böyle,1980 lerde de böyleydi, 1800lerde de.. 1000 li yıllarda da.. 
Çünkü kötülük bu dünya meydana geldiğinden beri var yeryüzünde.. 


Sürü psikolojisi,psikolojisi bozuk bir insanın etrafındaki insanları nasıl etkilediği ile ilgili net bir film.
Bazı sahnelerde "olamaz artık bu kadarı!!" diye çırpındım...
Okuduğum eleştirilerde çoğu insanın filmi bir kaç defa durdurarak seyrettiğini okudum..
Bu tarz geçek olaylarla ilgili seri katil,antropoloji ve patoloji incelemeleri okuduğum için daha kötülerini okudum,zihnimden geçirdim,film sadece zihnimdekilerin bir kısmının gerçeğe dönüşmesini sağladı.

Öyle bir hal aldık ki, yan tarafta komşuyu kesseler "amaaan bana ne" durumuna geldik,kulaklarımızı tıkayıp,olmuyormuş gibi davranmanın sonuçlarını görüyoruz filmde..

Filmi seyrettikten sonra internette biraz araştırma yaptığımda, filmin gerçekte olanların çok az bir kısmını yansıttığını okudum.. Dahası da vardı yani.. Sonra gerçekte olayı yaşayanların resimlerine baktım...
Bazen film,kitap diye geçtiğimiz şeyleri "abartı" deyip bir kenara koyuyoruz;ama bu öyle değildi işte..

Seyrettiklerimizden,okuduklarımızdan iyice paranoyaklaştığımız bu zamanda filmi seyredip seyretmemekte iki kere düşünün derim,bu filmi seyrederken annemin her zaman söylediği bir laf geldi aklıma ;
"seni ve kendimi sadece aklıma gelebilecek kötülüklerden koruyabilirim;ama aklı kötü olanın aklına sahip değilim"..


J.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails