3 Şubat 2010 Çarşamba

"Orphan"


Beni böyle "geren" bir film seyretmedim sevgili okuyucu, bak demiyorum ki "korktum".. Ge-Ril-Dim!
Filmin fragmanı,görseli bana içine bir şey kaçmış bir çocuk hikayesi diye düşündürdü,bunu düşünmemin sebebi de sanırım film vizyona girmeden kısa bir süre önce "orphanato" isimli yarı gerçek yarı doğaüstü olayların meydana getirdiği filmi seyretmiş olmamdır.

Bu film sizi doğaüstü olaylarla değil, sinir bozucu- hatta öyle sinir bozucu ki dişlerimi sıkmaktan çenem ağrıdı- bir karakter karşısında -en kötüsü bu karakterin "çocuk" olması ve sizin o çocuğu yanınızda olsa bir kaşık suda boğacak olmanızdır- geriiim gerim gerilmeniz. 
Filmin başında klasik "ayna" korkutmacasını görünce "amaaaan üff gene mi" dedim;ama sonradan filmin ilerleyen sahnelerinde filmi kurgulayan insanın "aslında gerilim diye ona denmez,bak aslında bunu da yapar gererim ;ama gerilecek bir şey yok,asıl ben seni gerçeklerle öyle bir gererim ki,gerilim nedir görürsün!" şeklinde ,biz filmi seyredenlerle alay ettiğini düşünüyorum. 


Klasik bir hikayesi yok filmin,sonunu tahmin edebilen varsa bu işleri bırakır alnından öperim:)

Filmin ana hatlarıyla konusundan bahsedecek olursak, 3.bebeği karnında ölmüş ve onu 15 gün boyunca karnında taşımış olan anne kendini uzun süre toparlayamamıştır-hatta bir süre alkol tedavisi görmüştür- 10-11 yaşlarında bir oğlu ve 5 yaşlarında işitme engelli dünyalar tatlısı bir kızı olan bu aile, ailelerine bir yetimi de katarak kaybettikleri çocuklarının yerine koymak isterler. Bunun için başvurdukları yerde Rusya'dan evlat edinilen bir süre sonra evlat edinildiği ailenin bir yangında ölmesi ve tek başına kalmasıyla yine evlat edinme kampına geri dönen "Esther" i kendi ailelerine katmak için seçerler.
Esther'in ilk geldiği günden itibaren tuhaflıklar başlayacaktır, nedense babasına "fazlaca" düşkün bu kız çocuğu
ailenin geri kalanları için aynı duyguları pek beslememektedir.

Açıkçası 13 yaş üzeri seyredilmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum, pek filmlerle ilgili yaş tavsiyesi yaptığımı hatırlamıyorum şu ana kadar;ama bu sadece gerilim faktöründen dolayı değil, uygunsuz bazı sahnelerin de eklenmesinden dolayı..

Benden filmin gerilim başarısına 10 üzerinden 10! Sonunu başarıyla bağlamış olmaları;ama bııırt diye geçtikleri için kurguya da 10 üzerinden 9 veriyor, 9.5!

Bak sonradan demedi deme okuyucu, gerilip asabın bozulunca juve dememiştin böyle olacağını deme:)

J.



14 yorum:

Adsız dedi ki...

bunu seyretmedim henüz ama, sen bi de "an american crime" ve "das experiment"i dene bak bakalım gerilmek nasıl oluyomuş.

JuVeNiL dedi ki...

seyretmedim;seyreder yorumumu bildiririm:D

nilo dedi ki...

Ay Juve, elimde kalacaktı o velet bozuntusu!! sinirlerimi bozmuştu resmen bu film...

JuVeNiL dedi ki...

nilo,içim kabardı içim..kendimi sıka sıka bir hal oldum filmi seyrederken!

önder dedi ki...

gerilim filmi sayılmaz ama filmdeki bir karaktere en çok sinirlenip bi kaşık suda boğmak istediğim film ''the girl next door'' dur. üç gün kafam bozuk gezmiştim, o derece beter.

Oyuncakçı ADAM dedi ki...

Ben ciddiyim ve bundan gururluyumki filmin sonunu tahmin ettim :))

JuVeNiL dedi ki...

eserce.. hiç inanasım gelmiyor sana:D

Oyuncakçı ADAM dedi ki...

yeminle ya :) Kızın dişçiye gitmemesinden anlanmıştım durumu , aslında daha doğa üstü bekliyordum o durumun açıklamasını ama bilimselliğe dayandırdılar :)

JuVeNiL dedi ki...

eserce,biz de anladık oralarını,doğaüstü bekelrken,gayet pozitif bilimlerle bir açıklama yapılması şaşırtıcı ve güzel olanı:D

JuVeNiL dedi ki...

eserce,bu arada blogundan kediyi çaldım:D kusura bakmazsın artık:D

Bellek Kutusu dedi ki...

Juvenil, nasıl seyrediyorsun böyle filmleri, aklım yerinden oynuyor, kesinlikle seyredemiyorum, çocuk gibiyim:)

İLug@ dedi ki...

sen böyle gerilmek istiyorum diosan sana Michael Haneke'nin Bir çok filmini tavsiye edebilirm.Özellikle Funny Games i de tek geçerim Juvem..Ayrıca kara kedişi de çalıverdim haberin ola=)mıcmıc!!

JuVeNiL dedi ki...

funny games'i duydum canım,en son dün spoilsport tavsiyesi ile "an american dream"i seyrettim,gerilim filmlerine bir süre ara veriyorum:D diş kalmadı sıka sıka.. kediyi ben de bir yerden yürüttüm:D böyle yayılıyor demek:D çok öpüyorum

Mystery dedi ki...

salıncaktaikikisi blogunda ismini görünce bi bakiim dedim ve bu filme yorum yapmadan geçemicem :) bi kaç gün önce izledim ve sonuç beni şok etti! gerçekten tam bir gerilim filmi ve şiddetle izlenmesini tavsiye ediyorum :)

Related Posts with Thumbnails