7 Şubat 2011 Pazartesi

"Siz"

Çok mu eski kafalıyım, "siz" li hitaplar çok mu geride kaldı?
İş yerinde, yeni tanıdığınız ya da eski bir tanıdığınız da olsa belli saygı çerçeveleri aşmamak için "siz" li hitaplar, yavşak internet ortamı sohbetleri yüzünden mi yoksa, egolarını tatmim etmek isteyen kişiler yüzünden mi tarihe gömüldü?
Yemek yapması,sizden yaşça küçük olması, vs. gibi sebepler, sizin onun müdürü olmanız, size karşınızdaki insana "sen" diye hitap edip, emredebilme hakkını vermez!
Hele hele, aptal yerine koyup "2 tane sade, 1 tane orta, 1 tane damla sakızlı kahve.. Anladın di miiee?" diye hitap etmenizi, daha dün girdiğiniz iş yerinde "sana 2 tane mail gönderdim, çıktısını al!" diye emretmeniz haklarını hiç vermez..
Evet, belki eksi kafalıyım, belki sen'li ben'li olmakla, samimiyetin aynı şey olmadığını bildiğimden bu böyle..
Çok sevdiğim, çok samimi olduğum, senelerdir tanıdığım insanlar var "siz" dediğim, bu aramızda soğukluk yaratmadı hiç,
Annemin arkadaşı var, 25 senelik, hiç "sen" demez, hep lafının sonuna da "hanım" ekler.. bu onların yakın arkadaş olmasına, bir sürü sırrı paylaşmasına hiç engel olmadı.. Samimiyette bir engel teşkil etmedi yani..

neyse..
görüşürüs..


J.

3 yorum:

pippi haşmet dedi ki...

Önceden internette sadece arkadaşlarım oluyordu ve senli benli konuşuyordum ama artık iş değişti şimdi herkesle konuşulabiliyor ve siz diyorum ama insanlara garip geliyor nedense. Yine de pes etmedim, siz demeye çalışıyorum elimden geldiğince. Artısını görüyorum.

Normalde ise ben zaten ailemden böyle gördüm. Babama bile siz diye hitap ediyorum. Gel gör ki, bazı insanlar bunu beni aşağılamak için kullanıyorlar. Görgüden yoksunluk sanırım nedeni, tam bilemiyorum. Çok sinirim bozuluyor ve hak etmeyenlere inadına sen demeye gayret ediyorum artık. Sen diyorsa sen siz dememe karşılık sizle devam ediyorsa ne ala.

asu dedi ki...

kesinlikle katılıyorum ve bu tür insanların aşağılık duygusunun ağır bastığını ve orada iki kişiye sen dedi diye kendini büyük gördüğünü düşünüyorum

lunawar dedi ki...

kızmışsın birine:) ama kızılmayacak gibi de değil hani.. özellikle 3 kuruş için senin ağız kokunu çekmek zorunda olan insanlara karşı ayrıca bir kibar olma ihtiyacı hissediyorum, bilmem neden?

Related Posts with Thumbnails