14 Aralık 2009 Pazartesi

Apartman insanları..



Aslında başlık daha çok "site insanları" şeklinde olmalıydı, bundan önce de apartmanda oturuyordum;ama herkes birbirini tanırdı, yılbaşı,bayram,seyran,akşam çayı,yaptığımızdan bir kuple akşam yemeği her şey paylaşılırdı, hatta annemin babaannesinin apartmanında kapılar açıktı, bütün komşular içeri girerlerdi..
Site yaşamında 16-17.senem, apartmanda kaç kişiyi tanıyorsunuz sorusuna, "çok az " diye cevap verebilirim;
fakat en üst katta oturuyor olduğumdan dolayı,önümüzde bulunan apartmanın bütün fertlerini yüzyüze olmasak da tanıyabiliyorum ve hepsinin kendi takma adları var bizim ailede..

Mesela en alt katta "hamster" kız oturuyor..



Sabahtan akşama kadar koşu bandının üstünde, hani belli bir spor saati yok,ayağında minicik bir şort(vücut ısınır da bu kadar ısınmaz:)) ,hamsterların bilinçsizce tekerleklerinde oynaması gibi koşuyor..
Hamster gene koşuyor diyince,bizim evde -daha çok annemle benim aramda- "aa hadi ya ,40 kg ooolduuu 40 halaa koşsun,zaafiyet geçirceeek" konuşmaları oluyor..

Bir üst katta poker teyze ve amca var.. 65 yaş dolaylarında bu teyzemle amcam, bütün gün,yaz kış, yarı kapalı balkonlarında kağıt oynuyorlar.. Bir de çiçeklerini umarsızca sulayıp,aşağıdakilerle kavga diyorlar;çünkü o suların hepsi aşağıda yeni yıkanmış çamaşırların üstüne akıyor, şu umursamaz insanı çatlatan yaşlı teyzeler var ya ,heh! aynı o.. Aşağıda kadın çıldırırken,onun hiiiiç umru değil.. Sulamaya devam..

ama en ilgi çeken kısmı,birbirlerinden bıkmadan her gün her saat kağıt oynamaları..

Bir üst katta olan komşuyu tanıyorum;çünkü dünya tatlısı evet evet dünya tatlısı bir "dobermanı" var.
Önceleri iguanası vardı,o iguanadan çok çektğini biliyorum,özel yeri filan vardı balkonda..Sonra öğrendiğime göre meğersem o iguanalar çiftmiş,birine birşey olmuş -tam hatırlayamıyorum- öbürü de üzülmüş mü nolmuş vermiş..

şimdi "ares" var.. Minicikti geldiğinde,eğitime filan gitti bildiğim kadarıyla.. 
O kadar akıllı ki anlatamam.. 
böyle korkunç durduklarına bakmayın ve lütfen hayvanlarla ilgili hurafelere inanmayın.. 
O çok korktuğunuz pitbullar bile siz düzgün yetiştirirseniz bir golden kadar sakin olur;
ama öyle yetiştirmezseniz bir golden bir pitbull dan çok daha saldırgan olur ..

ve en üst kat.. 
Aslında çok tanımıyorum onları,dikkatimi sadece geçen sene bu zamanlar bir golden aldıklarından beri çekiyorlar;çünkü köpek eziyet çekiyor.. 
Bütün yaz,bütün kış hayvan balkonda tıkılı kaldı,hatta akşam geç saatlerde geldiler,yemeği filan aksadı,3metrekare bir yerde tıkılı olunca o da uluyup durdu.. Kendilerine kibarca not yazmamıza rağmen çok birşey değişmedi.. 
O yüzden onları pek sevmiyorum.. 




Kendi apartmanımı da anlatırım bir gün;ama bu benim "bbg" şekli site hayatı izlenimlerim..
Sonra başka taraflarını da anlatırım..
Sizinkilerde sıra efendim ,buyrun,söz sizde..

J.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails