20 Ağustos 2010 Cuma

Magic Mushroom

Baştan söyliyeyim de , başlığı görüp de "ooo kafa yapanzoo" diyerek yazıyı okumayın, konunun kafa yapan herhangi bir mantarla ilgisi yoktur, tamamen sağlıkla ilgili bir yazıdır. Demedi deme! ( de bana ne dersen de ..:))

Babam müsriflikten hoşlanmayan birisidir,tamamen bozulsa bile onu tamamen bozulduğuna ikna etmeden hiç bir şeyi atamayız,bir kenarda durur.
Geçen gün yemek yiyeceğiz, ekmek küflenmiş,ben de attım; çünkü gördüğünüz küf, mantarların koloni yapıp belirginleştiği yerler, mantarların hif denilen uzantıları var,bu mikroskobik uzantılar alıp başını gidiyor yiyecek üstünde. Yani koparıp ya da kesip yiyeceği kurtarmıyorsunuz,maalesef mantarları yemiş oluyorsunuz.
Şimdi "midede asit var,bişi olmaz kü" yü cevaplandırıyorum, mantarlar 2-11 ph değerleri arasında yaşayabiliyorlar, yani bir şey oluyor.

Fakat bunu babama anlatmam mümkün olmuyor, "yaa çok biliyorsun" diyor, e biliyorum şimdi napabilirim.
Bile bile yenir mi? Yenmez.. Yedirilir mi? Yedirilmez.. "Ignorance is bliss" (cehalet mutluluktur!) lafı işte bu zamanlarda aklıma en çok geliyor, bunu kendi ailenize bile anlatamıyorsanız, varın gerisini siz düşünün geçiyor içimden.. Bilmeyince, için içini de yemiyor,böylece mutlu mesut yaşıyorsun, mantarmış, küfmüş, zırtmış, pırtmış takılmıyorsun...


Bugünkü mikoloji dersimize mayalarla devam ediyorum.

Malum yaz geldi, havuzdu,şezlongdu hatta bazı insanlar birbirinin mayosuydu(nasıl oluyor anlamıyorum) mecburen ortak kullanım alanında olan,oturup da çamaşır sularıyla temizleyemeyeceğimiz eşyalardan geçen mantar türünden bahsedeceğim size. 
Öyle cahil cahil mutlu mesut gezmek yok bundan sonra öğreneceksiniz, siz de kafaya takacaksınız:)
Şimdi tatile gidiyoruz,ooh ,güneş,kum,deniz.. Bizden önce mayalı popolu bir arkadaş oturmuş şezlonga, siz de ardından geliyorsunuz, ortamda nemli olduğu için,sıcaklık falan güzel, siz de gelip oturuyorsunuz, ya da havlunuzu koyuyorsunuz.. Havlu zaten geçirgen bir eşya, gittiniz yüzdünüz kurulandınız bir de, ohh suyundan da koy.. Ne mi yapalım? Pazarda 5 liraya satılıyor artık,yıkanabilen,katlanabilen hasırlar,alın bir tane ,yayın şezlongun üstüne,sen sağ ben selamet.
Geçen gün twitterda Ömür Gedik'ten duydum, onun yalancısıyım, Madonna banyo yaparken işiyormuş, mantarlara iyi geliyormuş? Pardon? Yani diyelim ki gerçek, poposunda mantar olan madonna'nın mantar ilacı alacak parası mı yok!
Size mantar ilaçlarının neden genelde dışarıdan sürülen cinslerini tercih ettiklerini basitçe belirteyim, bu yüzden kafanıza göre ağızdan alınan mantar ilaçlarını almayın diye, şimdi antibiyotiği bile kafamıza göre alıyoruz halkça,antibiyotik bakterilere için, iyi kötü sadece vücudumuzdaki prokaryotlara ,yani hücresel yapısı bizden farklı olan bir canlıya etki ediyor ;ama gel gör ki mantarlar da biz de ökaryotuz yani hücresel yapılarımız aynı,sadece mantar hücrelerine değil bizim hücrelerimize de zarar veriyor içilen ilaçlar,az ya da çok, o yüzden kafanıza göre ilaç almayınız. 

Bugün biraz sağlık konularına girdim;ama bunlar gündelik şeyler ve ortaokul fen bilgisi tadında bilgiler var. 
Umarım sıkılmamışsınızdır okurken,sadece çok bilinen hatalar ve çabuk kapılan hastalıklarla ilgili biraz daha bilinçli olmanızı istedim o kadar.

Sağlıklı günler:)

J.


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails