4 Mart 2010 Perşembe

"My sister's keeper"


Bu film çok uzun zamandır elimde,konusunu öğrendiğimden beri hem çok seyretmek istiyorum hem de yaşadıklarım yüzünden seyretmemek istiyorum.. 
Bir yanım çok merak ediyor,üzücü şeyleri tekrar hatırlamamak isteyen tarafım da bu filmden uzak tutuyordu beni.. 
Dün akşam saat 9 gibi uykum geldi,bu saatte uyunmaz diyerek bir şeyler seyredeyim bari dedim,hard diskimde gözüme bu film takıldı. 
"Seyredeyim istemezsem,seyretmem kapar yatarım" dedim.. 

Daha ilk cümlelerinde vurdu beni,dünyaya gelen çocukları kategorilendirdi ve "en çok çocuk isteyenlerin bir türlü çocuk sahibi olamadığını , damdan düşer gibi çocuk sahibi olanların çoğunlukta olduğunu,bir taraftan da çok başka nedenlerle dünyaya gelen bebekler olduğunu söyledi,kendi gibi özenle yapılmış,kanser hastası kardeşini kurtarmak isteyen ebeveynlerinin "donör" kardeş dünyaya getirmesi gibi..." 


Anna böyle anlatmaya başlıyor kendini,herkesin neler hissettiği ile ilgili bütün parçaları görüyoruz filmde,
Anna vücudunun tüm tıbbi hakkının sahibi olmak için ailesine dava açıyor. 
İlk tepkiniz "aa ben olsam veririm,her ne olursa olsun,o benim kardeşim!" diye düşünüyorsunuz, sonra yaşadıklarını görüyorsunuz, sırf bu nedenle dünyaya getirildiğini görüyorsunuz,minicik bir bebekken beline koca iğneler saplanıp kemik iliği aspirasyonu  için çocuğun çektiklerini görüyorsunuz,içiniz parçalanıyor. 
Tüm ilginin doğal olarak hasta kardeş üzerinde olmasından dolayı , diğer kardeşlerin bir kenara atılmış hayatlarını görüyorsunuz.. 

Kate'in daha 4 yaşında kanserle tanışmasını,kemoterapi odasında "aşkla" tanışmasını seyrediyorsunuz.. 


Filmin sonu beklenmedik bir şekilde sonlanıyor. 
Filmin en güzel kısmı her şeyi yani hayatı "film" işte diyebileceğiniz hiç bir abartı olmadan yansıtması bana göre.. 

O kadar sade bir anlatımı var ki , bu beni daha çok etkiledi sanıyorum. 
Umarım hiç bir zaman o kemoterapi odalarının köşesinden bile geçmezsiniz, 
oranın havasını solumazsınız, 
hiç bir sevdiğiniz hatta sevmediğiniz böyle hastalıkların kıyısından bile geçmez.. 

İyi seyirler.. 

J.


not: duyduğuma göre kitabı filmden çok daha güzelmiş,ben kitabı bile olduğunu yeni öğrendim,belki önce onu okumak istersiniz,haberiniz olsun..

1 yorum:

İLug@ dedi ki...

bi ara okula getirmiştim o filmi de çok dramatik diye izlemek istememişlerdi..bence de çok güzel bi film;)

Related Posts with Thumbnails