7 Mart 2010 Pazar

Zıpla!

"Saat 17.00'da konser mi olur" dedik sevgilimle birbirimize, burada sadece sormakla yetinmeyip,düştüğümüz şüpheden bir sonuç çıkarmamız gerekiyordu..
Konsere gelecek olan kişilerin yaş aralığı!

Dur baştan anlatayım.
Uzun zamandır MaNga konserine gitmek istiyordum, benim için çok önemli çok yakın arkadaşımın arkadaşlarıdır bu grup ve de şimdi görüş(e)meseler de sevgilimin arkadaşıdır 1-2'si.
Tee grupları kurulduğundan beri heyecanlarını arkadaşımın anlattığıyla biliyorum,onlar başardıkça kendim başarmış gibi sevindim,2.albümleri çok geç gelince acaba tarihin tozlu sayfalarına mı gömüldüler diye üzüldüm..
Sonra bomba gibi geldiler,Tuluyhan uğurlu'dan, cartel'den alper ağa'ya geniş yelpazede müzikalitesi yüksek bir albümle döndüler..
Albümle birlikte aldığım dvd'yi seyrederken onların sıfırdan MaNga'ya dönüşmelerini seyrettim..
Bir türlü kısmet olamadı,en sonunda bugün gidelim bari Bostancı'ya gelmişler madem dedik...

Gittik Bostancı'ya kapıda biraz kuyruk vardı,içeri girdik..
Hiç bu kadar yaşlandığımı hissetmemiştim ..
15-16 yaş grubu kalabalığı vardı,böyle hormonlar tepede içeride, enerjiden anlıyorsunuz.
Bir bizden büyük 8-10 yaşlarındaki çok şeker bir oğlana sahip baba vardı önümüzde,ondan sonra biz vardık..
Ufak çocuk sahiplerine söyliyeyim, iyi dinleyin 6-7 sene içinde bu grupları dinlemek zorunda kalacaksınız, içeride olacaksınız ister istemez,bari zevk alın:)

Baştan söylemeliyim,MaNga'dan beklediğim performansı göremedim,artık profesyonel oldukları için beklentilerim de yüksek,hele ki son albümlerinden sonra ayrı bir ciddiyet olmasını bekliyordum;ama anlamadığım bir hava hakimdi, konsere çocukların sesini değil Ferman'ın sesini dinlemeye gidiyorum, 4.şarkıdan sonra sesi bitiyor ve şarkıların yarısından fazlasını seyircilere söyletiyor.
"İstanbul kanatlarımın altında" filminin piyano solosunu hatırlarsınız hepiniz,yeni albümleri Şehr-i Hüzün'de kullanıyorlar, bunu çalmaya çalışıyor Yağmur ve hata yaptığında bırırıtıtııt diye tüm tuşlara basıyor ve ağır davul sesi altında çaldığı gitarı da bastırıyor..
Ferman'ın sesinin çıktığını bildiğim ve çok beğendiğim şarkı kısımlarını bekliyorum,Ferman oraları es geçiyor, ritm kaçırıyor davulcu ki ben müzikle herhangi bir ilgim olmadığı halde bunları iyi bir dinleyici olduğum için yakalıyorum...
Bunları yazıyorum, sevmediğimden değil,sevdiklerimden daha iyisini beklediğim için..

İyi kısımları,eğlenceli kısımları yok muydu,elbet vardı! Tüm konser boyunca elinde kamera arkadaşlarını ve seyircileri filme çeken Efe, tüm konser boyunca bir beklediğim "evdeki ses" cover'ında Ferman'ın bir türlü sahip olamadığı seyiriciyi ele geçirdi ve acayip coşturdu.. Yetmedi "stage dive" diye tabir edilen seyircilerin üstüne kendini atma olayını gerçekleştirdi "ben sizin için ölürüm " diyip, iyi cesaretti, o yaşta çocuklar beni nası taşısın diye düşünmedi:) Dediği  gibi "sizin gibi delilere her gün bayram!"

Deli gibi Zıplarken buldum sonunda kendimi ve tabii ki MaNga'dan bahsetmişken gündem maddesi eurovizyondan bahsetmemek olmaz, şarkıyı beğendiniz mi derseniz, bence olmamış derim, 2.albümlerinden herhangi bir şarkı birinciliği her şekilde alırdı.

Öyle ya da böyle, sözlerindeki mana,müziklerindeki derinlik ve daha iyi olma çabası benim için bu ülkede indirmeden parasını verip alacağım nadir albüm sahibi sanatçı ve santçı gruplarından kendilerini asla indirmeyecektir. Sadece canlı performanslarını daha çok ciddiye almalarını ve çalışmaları gerektiğini düşünüyorum,2 sene üstüste MTV ödülünü almak iyi bir yol almak demek,eğer kendilerini yurt dışında da göstermek istiyorlarsa çok daha fazla özen gerektirir bu, dvd ' de anlattığınız gibi "ister 2 kişiye çalın ister 2000 aynı özeni gösterebilmek ve bu ruhu taşımak önemli"


Şimdi ki çocuklar ellerine kitap almıyorlar ki Hayyam'ı bilsinler, şarkı sözlerinde misafir ederek de olsa gençleri Hayyam'ın güzel sözleriyle buluşturdukları için bile severim MaNga'yı...

Fotoğraf makinası götürmedim,iyi ki götürmemişim ,çantamdan spreyimi bile aldılar,çöpe attılar, şu bostancının çok affedersiniz hıyar çalışanları bir türlü öğrenemediler kime nasıl davranacaklarını, "üstünü aç,çantanı aç!" diye konuşarak konser seyretmeye gelmiş insanları hapisanede sıraya sokar gibi davranma ne oluyor bilmiyorum, bir de çok lüks bir yermiş gibi dentur gibi bir büfe işletmesinde su 2 lira!
Bravo...

Neyse..
Sizi güzel MaNga şarkısıyla başbaşa bırakıyorum,sevgiler..



J.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails