3 Eylül 2009 Perşembe

Organik bunlar ablaaaa!


Efendim, ben deniz pazara gitmekten nefret ederim, severek gittiğim tek pazar yılda bir defa ilkbahar-yaz döneminde gidip ünlü markaların çok hafif defolu t-shirtlerini aldığım salı pazarıdır,
onun dışında ne kadar nefret etsem de her hafta artık annem ve babam kişisi yaşlandığı için ben giderim..
Şimdi pazarda uzun zamandır şöyle bir durum var,"organik abla bunlar,al al.." abla organik olcak tabii, deli misin? organik ne demek biliyo musun aceba? bak git ben sana sölim organik ne demek anorganik ne demek çilli'ye selamımı söyle ,sana uzun uzun anlatsın..
Şunu demek istiyorsan "hormonsuz abla bunlar" ,öyle bir şey de yok, bir kere kendisinde hormon var bu bitkilerin hepsinin ve yetiştirmek için mecburen hormon kullanmak zorundasın, sadece bu hormonun kullanımının dozları var..
He ben size benim hocalarımın dediklerini aktarayım, bir kere hep pazara gidiyoruz ,domatesleri alıp geliyoruz,eve güzelce taşıyoruz,yıkıyoruz, bir bakıyoruz, o da ne! bembeyaz et gibi domates..
bizim hocaların söylediği, olduğu gibi atın o domatesi, içinde çekirdekleri görünmeyen domates ve iki tarafı eşit olmayan domatesi direk atın.. Eciş bücüşleri filan zaten söylemeye lüzum yok..
Bu televizyonlar sbeep bu olaylara öyle bir sosyetik durum çıktı.."biz herşeyi organik alıyoruz şekerim"..Sanarsın kendi yetiştirmiş hanım abla,onun havasını atıyor..Ne biliyosun organik olup olmadığını..
Bir kaç internet sitesi var,- eskiden meyvaların,sebzelerin bir mevsimi vardı,kışın domates olmaması gibi mesela- bu internet siteleri evinize kadar getiriyorlar, açıyosunuz bakıyosunuz çürüklü,çarıklı, böcekli gerçekten düzgün yetiştirilmiş sebzeler,meyvalar, zamanı değilse satışını durduracakları zamanı da belirtiyorlar..
Bir de not, eğer ki alacağınız sebzeye,meyvaya sinek filan konmuyorsa, ordan uzaklaşın canlar..
Sevgiler, öğretmen JuVesi.. :)

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails