14 Ağustos 2009 Cuma

JuVe Olay Yeri: "Arboretum"





































Bunu uzun zamandır yazmak istiyordum,resimlerimi bulamamıştım.. Buldum sonunda!
Size İstanbul'un içinde bir cenneti tanıtmak istiyorum;ama önce ne olduğundan ve kurallarından bahsetmek istiyorum...
Arboretum;canlı bitki müzesi demek.. Ülkemizde ve dünyada yaşayan ve bizim ülkemizde yaşatılabilen her çeşit bitkinin bulunduğu müze.. Her bitkinin üzerinde latince adı,bilinen adı, ana vatanı yanlış hatırlamıyorsam oraya geliş tarihi yani yaşı da bulunan etiketleri var.. Bizim de ülkemizde benim de okulum sayesinde kendisinden haberdar olduğum çok güzel bir arboretum var "Atatürk Arboretumu".. İstanbul Üniversitesi'ne bağlı bu arboretum..
Şimdi size arboretumun kurallarından bahsetmek istiyorum; öyle içerde piknik yapalım,yiyelim içelimi yatalım zıplayalım yasak.. (çok şükür ki)
Belli giriş-çıkış saatleri var, içerde sigara içmek yasak; fakat yapay göletlerinin etrafındaki banklara oturup kitap okumak , yüzen ördek ve kaplumbağaları seyretmek serbest!
İçerisi pafta pafta yollara ayrılmış, girerken bir harita veriyorlar size, bölüm bölüm nerde ne ağaçları,bitkileri var bilerek geziyorsunuz..
Yolda yürüken size kaplumbağalar,tavşanlar eşlik ediyor.. :) Bence herkesin mutlaka görmesi gereken bir cennet Atatürk Arboretumu.. Keşfetmekle ilgili yeteneklerinizin ve hayret etmek güdünüzün çalışacağı bir mekan burası..
(Bu arada yerini yazmayınca acaba nası bulacaksınız; belgrad ormanının bitiminde)
















Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails