17 Ağustos 2009 Pazartesi

JuVe Olay Yeri: Ferhan Şensoy







Takip ettiğim şeylere çok bağlıyımdır ve çoğu oldukça eskidir.. Bunlardan bir tanesi de çocukluğumdan beri takip ettiğim (tabi ki annemin sayesinde ) Ferhan Şensoy'dur.. İlk hangi oyununa gittiğini hatırlamıyorum bile ;ama hemen her oyununu görmüşümdür , hemen hemen bütün kitaplarını okumuşumdur.
O kadar eski ki onu takbim, bir gemide yaptığı tiyatro (içinden dalga geçen tiyatro) oyunu "Seyircili Seyir Defteri" o zaman bana çok mükemmel gelmişti; ama çocuk aklımla herhalde var böyle tiyatrolar daha ki beni sadece buna getirdiler dedim, meğer yokmuş:)
"Düş bükü","İngilizce bilmeden hepinizi i love you","gün deste","afitap'ın kocası istanbul" en eski çocukken okuduğum kitapları.. Düşbükü'nü kaç defa okudum, o "uyuz" olduğu hikayeyi kaç kere katıla katıla güldüm hatırlamıyorum.
Yenilerden -pek yeni sayılmaz ya- "oteller kitabı","falınızda rönesans var","kalemimin sapını gülle donattım","rum memet","karagöz ile hacivat" kitapları arasından hayatının gençlik-orta yaş dönemine kadar ki kısmını anlattığı ve en kısa zamanda 2. kısmını beklediğim kitabı kalemimin sapını gülle donattım ayrı bir yere sahip gönlümde.. En son bitirdiğim "hacivat ile karagöz" ise hem güldürdü hem yüreğimi burktu..
Ferhangi Şeyler oyununu replik unutursa tamamlayacak şekilde biliyorum ve size bir küçük not (annem öldürcek beni) ; geçen sene Ferhangi Şeyler'i seyretmeye gittiğimizde senelerdir annemin mektubunu okuyan Ferhan Şensoy halen annemin kendisine bir olay sonrasında yazdığı mektubu okuyor sahnede.. :) çok güldük abimle ..
Herkes sevmiyor Ferhan Şensoy'u bilirim, nedense itici gelir; ama benim fikrim kendine has yazım tarzı,anlatımı, tiyatroya olan aşkı ve muhalefetçi tutumu karşısında kendisini her oyununun sonunda olduğu gibi ayakta alkışlıyorum..
Yine oyunlarından şu anda oynadığı ve mutlaka gitmeniz gereken, yeni oyun döneminde de sahneleyeceğini tahmin ettiğim "Fername" .. Fername'de çok güleceğiniz kadar, en sonunda ağlayabilirsiniz de.. Ferhan Şensoy'un günümüzde teknolojiye karşı tutumu, kredi kartları, borçlar, ülkemizin siyasi durumu ile ilgili çok güzel anlatımı olan oyunda,babasına mektup yazdığı ve "artık günümüzün gazetesini okumaya içim el vermiyor, içim açılsın diye 1940'ların Cumhuriyet gazetesini okuyorum" dediği kısım.. Ben bir defa daha gitmeyi planlıyorum bu oyuna..
Ve yeni oyunu "2019".. Konu , yıl 2019 ve ülkemizdeki durum,yaşam.. Buna henüz gitmedim , bu sezonun açılışını bununla yapmak istiyorum,açıkçası kışı en çok da iple çektiğim kısmı tiyatro sezonunun açılacak olması.
Eğer önyargılarınızdan dolayı seyretmediyseniz,okumadıysanız bir kez deneyin derim.. Mutlaka Fername ile başlayın Ferhan Şensoy serüveninize ve üzülmeyin sonradan keşke daha önceden takip edebilseydim diye..






Sevgiyle,J.

2 yorum:

coffeé dedi ki...

peşmerge ferit'ten bahsedilen mektup mu??? :)

JuVeNiL dedi ki...

yok, o annemden önceki zavallı:D

Related Posts with Thumbnails