12 Ekim 2009 Pazartesi

Bir film,bir oyun..

Efendim merhabalaaar,
Size geçenlerde demiştim bizim okulda öğretmenlik hakkı verdiler fen-edebiyat fakültelerine diye.. İşte formasyon için ders alıyoruz, maalesef bu dersleri cumartesi gününe koydular.. Bir sürü söylene söylene gidiyoruz mecbur, napalım.. Bu cumartesi de söylene söylene, hatta oldukça söylene söylene gittikten sonra ardından taksime gittim,  
ya yaşlandım ya artık kalabalıktan iyice nefret ediyorum bilmiyorum, ne baktığımdan bir şey anladım, ne gezdiğimden;ama fötr şapka satan atlas pasajında ki "bay şapkacı" indirime girmiş,oyuna yetişeceğim diye bakamadım,en kısa zamanda gidip alacağım!
.




Oyun demişken, size demiştim bu sezon açılışını Ferhan Şensoy 'un "2019" adlı oyunuyla yapmak istiyorum diye,
oldukça başarılı bir oyun başta bunu söylemeliyim;ama ben şahsi fikrim olarak şunu belirteyim Ferhan Şensoy'un tek kişilik oyunlarını daha başarılı buluyorum..
2019, sene 2019 Türkiye'de herkes çarşaflı,cüppeli gezmektedir,Atatürk resmi evinde olanlar bile tutuklanıp götürülmektedir, Mustafa ve Kemal adlı iki arkadaş -ki Cumhuriyet yanlısı olmaları dışında başka hiç bir ortak yanları yoktur- bir binanın altında kendilerine yemek stoğu yaparak hayatlarının geri kalanını hiç değilse kendi küçük "Cumhuriyetleri" içinde bu geri kafalılığa boyun eğmeden geçirmek niyetindedirler..
Seyri zevkli bu oyunu gidip görmenizi tavsiye ederim..


Sonra bir pazar miskinliği ile evde sürünürken uzun zamandır biriktirdiğim güzel filmlerden birini seçelim de seyredelim dedim, "State Of Play" 'i koydum dvd oynatıcıya..

Filmde oldukça güçlü isimler rol alıyor, başrolleri Ben Affleck ve Russel Crowe paylaşıyorlar..
Hani bir film seyredersiniz, bu işi yapsam ben de böyle olmak isterim dersiniz, öyle bir gazeteciyi canlandırıyor Russel Crowe..
Bir cinayet serisiyle başlıyor film, ilk dakikada sizi amanın nolcak dedirtiyor, bir vekili canlandıran Ben Affleck, bir yolsuzluğun başındayken hem yardımcısı hem de ilişkisi olan kızın da öldüğünü ya da öldürüldüğünü öğreniyor.. Vekil ve gazeteci ve de vekilimizin eşiii tee üniversite yıllarından beri arkaştırlar, gazateci bu işin ucunu kaçırmak istemez ve çaylak gazeteciyle birlikte bu sağlam haberin peşine düşer, başına da gelmedik kalmaz diyim daha da uzatmim..
Film beğeni notun nedir derseniz ben beğendim,sadece biraz fazla uzatılmış geldi;ama seyri güzel.. Tavsiye ederim..

Arkadaşlıklar önemlidir benim için,en önemlileri de eski olanlarıdır, bizim lise gurubumuz  oldukça farklı yerlerde insanlar olmamıza rağmen -biri bursada öğretim üyesi, biri almanyada kimya doktorası yapıyor biri de portekiz de .. - biraraya geldiğimiz zaman sanki daha geçen hafta görüşmüşüz gibi hemen lise sıralarımıza döner, güler, biribimizi dinler ,en yakınlarımızı görmenin keyfini yaşarız;ama işte o kısa zamanlarda anlatamıyoruz her şeyi, aynı benim bu blogu açmamda ki başlıca sebeplerde olduğu gibi, almanyada ki arkadaşım bir blog kurdu..
Arayı kapatmak,gördüklerini paylaşmak ve daha bir sürü şey için.. Siz de görmek isterseniz ne yapıyor acaba diye, ne görmüş neler yapmış,ordan bize neler anlatacak diye işte size onun blogu...

Bugünlük bu kadar...:)


J.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails