26 Ekim 2009 Pazartesi

OH! Çok Şükür Rüyaymış..


Sabah nefes nefese kalktım, sonra uyandığuma bir sevindim anlatamam... Rüyamda lisede çok sevdiğim ;ama sınavlarından hiç bir üniversite dersinin sınavına girerken o kadar korkmadığım matematik hocam sınav yapacakmış,liseden 2 hafta sonra mezun olacakmışım,öss'ye girecekmişim.. En yakın arkadaşım Aslı matematik bölümünden mezun,ona diyorum hatırlamıyorum ben hiç matematik 50 net bile yapamam
toplam,giremem,sen hatırlıyosun matematiği seviyorsun ben biyolojiyi filan çözerim anca diyorum..
Bizim lisenin son Süper Lise öğrencileriydik,sonra Anadolu lisesi oldu,herkes bağırıyor,son süperler gidiyor diye-gerçekte de olmuştu-.. Sonra uyandım..
Ohhh çok şükür..Öss filan benden sonsuz uzaklıkta.. Sonra şimdi ismini hatırlamıyorum,kıvırcık saçlı bir amca var tv8de çıkıyor sabah kuşağında sınavkoçu, onu gördüm sabah sabah.. Ahh dedim yazdık şimdi girecek öğrencilere.. Altbeynime nasıl işlemişse 2001 de girdim sınava 8 sene geçti,hala lisede matematik sınavına giriyorum, hala öss'ye giriyorum rüyamda..
Şöyle bir düşünüyorum, üniversite okuyunca noluyor,pek bişey olduğu yok..Bölümüne bağlı daha çok, ben istedğim bölümleri çok isteyerek okudum;ama şimdi iş hayatına girnce,okuduğum bölümlerin real hayattaki işlevlerini görünce çok başka şeyler okuyabilirdim..
Herkesin üniversite okumasının şart olduğunu da düşünmüyorum,bazen sadece bir etiket oluyor üniversite, o çağdaki her insan için nasıl ölüm kalım meselesiyse benim için de öyle olmuştu ..
Şimdi şöyle düşünüyorum, belli bir dönem ders verdiğim için,insan kapasitesenin eşit olmadığını;ama bizde ki eğitim sisteminin hepimizi aynı ölçüte getirmeye çalıştığını görüyorum..
Süper aklıllı akrabam diyebeleceğim kadar yakınıma ders verdiğimde çocuğun kafası ders almayacak değil;ama istediği şeylere ilgilendiği şeylere çalışmaktan hoşlanıyor,diğerlerini öğrenemiyordu.. Eğer tee baştan sadece dört işlem öğrense gerisi yeteneğine bırakılsa olmaz mı.
Başka bir ders verdiğim öğrenci 5 dakika içinde o kadar güzel resimler yapıyordu ki,ağzım açıkta kalıyordu,ondan fen anlamasını beklemem onun bana "sen de böyle çiz!" o zaman demesi gibi bir şeydi...
Sonuç , üniversite mühim;ama beynimizi bu kadar kirletecek kadar değil, bir kaç dil öğrenmek, yeteneğinizin olduğu tarafta eğitim görmek mühim bence..

Blogumu belki de en azından bu yazımı okuyan arkadaşlarım, sosyal ve ekonomik durumunuzu önemsemeden kendinizi tanımak,yapmak istediğiniz işlerin gerçek hayatta nasıl olduğunu görmek için yazın bir çok yere gidin gönüllü olarak  yapabileceğiniz bir işin ucundan tutun, görün, sonra gitmek istediğiz okullara gidin ,öğrencileriyle konuşun, bazıları hakikaten sadece isim değil üniversite eğitimi veriyor,bazıları da sadece girmek için o kadar çaba harcadığınızyer size sadece etiket veriyor..

Bu zor yollardan en mutlu şekilde çıkabilmeniz dileğiyle..


3 yorum:

beetlejuice dedi ki...

Juvecim, ne kadar doğru yazdıkların. Abim de ÖSS kurbanlarından. İnanılmaz bir zekaya ve çizime sahip ama oturup ders çalışmaktan nefret etti hep. Sınava çalışmadığı için ziraat mühendisliği okudu. Belki de çok iyi bir mimar olabilecekken şimdi bankacı! Çok saçma bir seçme sistemi. İnşallah bizim çocuklarımızın zamanında daha adam akıllı bir sistem olur.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Çok haklısın canım ülkemizde dalında çalışamayan o kadar genç var ki :( Sana da kolaylıklar dilerim

Su gibi berrak dedi ki...

Ayy kabusmuş bu. Ben de sürekli sınav olduğunu ama bir nedenle o sınava geç kaldığımı, gitmeye çalıştığımı ama gidemediğimi görüyorum rüyalarımda, daha doğrusu kabuslarımda. Rüya olduğunu anlayınca değmeyin keyfime...

Related Posts with Thumbnails