19 Ekim 2009 Pazartesi

Valkyrie

Sanırım 8-9 yaşlarındaydım,annem bana "Anne Frank'ın Hatıra Defteri" diye bir kitap almıştı, kitap bir yahudi olan küçük Anne Frank'ın ailesiyle beraber Alman Nazilerinden kaçarken yazdığı günlüktür ,daha doğrusu günlük kitap haline getirilmiştir.. 
Anlam verememiştim küçük aklımla bu zulmün neden olduğuna;ama sanırım annem ben de bir şeyler otursun diye bu kitabı almıştı bana..
Ben humanist bir insanım,diğer insanların inançlarına saygı duyuyorum , onlar benimkilere saygı duyduğu müddetçe.. Bir insanın "insan" olabilmesi önemli, ermeni olmuş,rum olmuş,hristyan olmuş,yahudi olmuş,zenci olmuş,japon olmuş, inançlı olmuş ya da inançsız olmuş olması benim için önemli değil, insan olmayı başarabilmesi,
diğer "canlıların" yaşam hakkına saygı duyabilmesi önemli..

2.Dünya Savaşı ile ilgili bir çok film ve belgesel seyrettim..
Bunlardan en sonuncusu bu haftasonu seyrettiğim "Valkyrie-Walküre".Başrol oyuncusu Tom Cruise vatanına çok bağlı bir albay olan von stauffenberg'i canlandırdığı filmde, Walküre operasyonunu başlatmak isteyen muhalifçiler, önce Hitler'i öldürmek ardından da darbe yaparak Hitler Almanyasının sonunu getirmek istemektedirler.. 


Walküre operasyonu Hitler'e yapılan  15. ve son suikast girişimi, sonunu bilmiyorsanız film sizin için belgesel tadından uzaklaşarak daha da seyredilebilir olacaktır sanıyorum;sonunu bilenler içinse belgesel tadında ve siyasi gerilimin doruğunda bir film.
Filmin en eleştirilen yönü oyuncuların mis gibi akıcı ingilizceyle konuşması.. Bana tuhaf gelmedi açıkçası,gayet de güzel seyrettim,bir rahatsızlık oluşturmadı..
Filmin imdb notu 7.2 benden de kendisine 7.5:)

iyi seyirler..

J.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails