23 Ekim 2009 Cuma

JuVe Olay Yeri : "Dean Koontz"



Bizim evde sanıyorum ki Dean Koontz'un yazdığı tüm kitaplar vardır;ama ben yakın zamana kadar okumamıştım.. Bir deneyeyim dedim;şimdiye kadar uzak durmamın  sebebi, benim okuduğum gerilim romanları, gerçeğe dayanır, tıpla ilgilidir, kafamı çalıştırır,düşündürür,bir şeyler öğretir..
Dean Koontz'un ilk okuduğum kitabı "Hız" dı, bu kitapta eşi komada olan eski bir kitap yazarı, eşi komaya girdiğinden beri yazarlığı bir kenara atmış,barmenlik yapmaktadır.. Bir gün arabasının üstünde bir not bulur, notta bir katilin uyarısıdır, önce sallamaz kötü bir şaka olduğunu sanar , kısa süre içinde de kendini aklamak için herkesten önce bu tehditkar katili bulmak zorunda olduğunun farkına varır..
Hiç yorum yapmadan 2. okuduğum kitabına geçeceğim yorumlarımı en sona saklıyorum..



En sevdiğim hayvanlar şu dünyada golden retrieverlar..  Bir goldi ile saatlerce oynayabilir,yanında huzur içinde uyuyabilir,onunla konuşabilir, onun da dertlerine ortak olabilirim.. O gülen surat yok mu, o her an sallanan mutlu kuyrukları yok mu.. Beni benden alıyor..!
"Yılın En Karanlık Gecesi" ilk eve geldi,teyzem bırt diye aldı okudu "çok muhteşem" dedi.. Annem aldı okudu "çook güzel" dedi..
Hayır, anneme" bunu mu beğendin" dedim.. Annem" öle konuşma beni de soğutuyorsun yazardan" diyor..
Kitapta geçmişinde gizemli bir tarafların olduğu Amy Redwing adlı bir bayan kötü duruma düşmüş golden'ları koruyup kollamaktadır,en son kurtardığı Nickie isimli golden'da herkesi etkileyen esrarengiz bir çekim vardır.. Bu sırada Amy'nin erkek arkadaşı mimar Bry'la ilgili gelişmeler olacaktır..
Şimdi komple anlatmak istemiyorum ;ama doğa  üstü apır sapır olaylar oluyor kitapta..
Genel olarak şunu söyleyebilirim, eğer nolcak nolcak,acaba nolcak? diye devamlı sorduğunuz kitaplar size hoşnutluk veriyorsa Dean Koontz kitapları tam size göre;ama kitabın 3/4ünü okumuşsam ve ne nedir bir fikir yürütemiyorsam, alıp yazar beni istediği gibi dolandırıyorsa ve kendi kafasına göre bağlıyorsa -ki bağladığı nokta beni özellikle hiç tatmin etmedi- o kitap beni sıkıyor..
3. bir kitabına da başlamıştım; "Koca" adlı kitabı tam bir yürek çırpıntısıyla başlıyor, mükemmel bir başlangıç var kitapta;ama 80 sayfa oldu, o 80 sayfada anlattığını ben 20 sayfada anlatırım,döndür döndür temcit pilavı.. 
Koca merak edenler için şöyle başlıyor, bir bahçıvan çalışırken telefon gelir, karını kaçırdık, 2.000.000 $'ı hemen getirirsen karını kurtarabilirsin.. 80 sayfa okudum ve kitabın arkasında ki tanıtımdan ileri gidebilen bir şey elde edemedim..

Sonuç.. Dean Koontz'u çok seveni var üzmek istemem;ama benim gibi bir gerilim,polisiye kitabı severseniz, sonuca giden yolda okuyucunun da katkısı önemli hem de merak etsin,araştırsın,bir tek kitabı okuduğuyla kalmasın,kitabı kapadığında bir şeyler öğrenmiş olsun,pembe dizi gibi bitmiş olmasın diye bir düşünceyle okuyorsanız, Dean Koontz'un yanına bile yaklaşmayın...

2 yorum:

nilo dedi ki...

Bir ara acayip dadanmıştım Dean Koontz'a... Ama malesef 4-5 kitap şans verdikten sonra beni sıkmaktan ileri gitmediklerine karar verdim ve yaklaşık 6-7 yıldır okumuyorum. Düşüncelerine katılıyorum şekerim...

Dezinho dedi ki...

Nöbet diye bir kitabını okumuştum bu amcanın askerde,
aşırı akıllı bir seter bu seferde kitabın kahramanı.
Sürükleyici, akıcı bi hikaye, tabi özellikle köpek severler
için çok zevkli. Tavsiye olunur.
Soğuk Ateş adlı başka bir gerilimi daha var o da fena değil.. Ama tabi çok eski kitaplar oldugundan bizim dönemin gençleri gibi twisterlarla dolu filmler görmüş insanları kesmiyo bi yerden sonra.

Related Posts with Thumbnails