30 Temmuz 2009 Perşembe

Devlet daireleri ve JuVe

Ben bu sene kısmet olursa 2. üniversitemden mezun olacağım. Herkes ne yapacaksın diye soruyor ve ilk üniversitemden mezun olduğumdan beri üzerimde "neden devlete girmiyorsun,girsene" baskısı var.. Genel kanı şu;çünkü devlete girersen yatarsın..
Ben de bu olaydan koşarak uzaklaşan bir insanım ;çünkü ne orda işi olana ne orda çalışana hiç bir şekilde faydası yok..Ben herhangi bir devlet dairesinde bir tanıdığı olmadan işini 1 kerede bitirebilmiş, 100 tane lüzumsuz yer gezmeden , kendinden bir haber insanlara 100 kere aynı lafı anlatıp gene işinizi ilk başta anlattığınız yerde bitirerek işini görmemiş birini tanımıyorum..
Bugün de kendi okulumun "öğrenci işleri"nde işim vardı.Çok basit birşey , diğer okulumda aldığım dersleri almamak için muafiyet dilekçesi vermek, güzelce dilekçemi yazdım,götürdüm...Beğenmedi öğrenci işleri hanım ablası,git dedi bölümüne orda asılı yeni sistem ona göre şu hocana danış.. Öyle bir yazı yok, o hoca da tatilde,sekreteri de kendisinin değil öğrenci işlerinin çözeceğini söylüyor.. Gene beri geliyoruz öğrenci işlerine... Bizim okulun öğrenci işlerinde 15 santimetrekare büyüklüğünde açılır kapanır bir camın arkasından ayaküstü o cam sizin suratınıza kapanmadan anlatmaya çalışıyorsunuz derdinizi.. Böyle bölümüne git dediği de bir üst kata çıkmak değil, o fakülteden ayrılıp karşı tarafa gidip geliyorsunuz bu sıcakta..
Böyleyken böyle oldu, böyle dediler o hocada izinliymiş ,internet sitesinde de bir gelişme yok dedim..Döndü poposunu ,bakıyor .."e işte var ya".. Böyle içimden derrriiiin derriin nefes alıp, o yazanlar ben okula geldiğimden beri var...2 senedir bu okuldayım,kadın sittin senedir öğrenci işlerinde ,bölümün öğrenci işlerinde ne yazdığını bilmiyor.. peki cevap nedir? "şu anda kahvaltı ediyorum"...
İşte özel bir işyerinde sorumluluklarınızı size öğretirler..Hangi öğrencinin işini görüyorsun ki sen bütün gün yayıyorsun kendini zaten. Böyle "ben kahvaltı ediyorum" diyemezsin,zaten devlette orda burda nerde çalışırsan çalış,"sorumluluk" gereği senin önce işini yapman gerekir..
Bir devlet hastanesine gidersiniz,bir test için örnek verirsiniz, o kültür besi yer 4'e bölünür 4 hastanın ki aynı petride çalışılır.. Olduğu kadar mantığı..
12 den sonra herhangi bir devlet hastanesinde iş yapılabildiğini gördünüz mü?
Hastaneyi geçtim,devlet dairesinde gördünüz mü.. Zaten illallah diyip,ordan uzaklaşmanız için ellerinden gelenir ardına koymuyorlar.. söylersiniz derdinizi dinliyor gibi yaparlar.."hım ewet bilmem kim hanıma git ona sor bakalım sağda 3 .katta.." gidersiniz bilmem kim hanıma,bilmem kim hanım örgü örüyor olabilir,börek tarifi veriyor olabilir, gidip "pardon" dediğinizde,"ne işimi bölüyosun benim ki şimdi,ne vardı geldin" surat ifadesini takınır zaten anlatacağınızı anlatmanız kaçar,kısa bir özet geçersiniz,o da sizi çok önemli başka işleri olan bilmem kim beye götürür..
Kısaca Allah devlet daireleine işimi düşürmesin... Lütfen!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails