2 Temmuz 2009 Perşembe

"Hamam" a gidelim.....











Efendim ben sıcaktan hiç haz etmem, hele şu günler o kadar zor geçiyor ki..
Hayatımda hiç hamama gitmemiştim - bir kere çok küçükken kuzguncuktaki hamama gitmiştim ,o sayılmaz pek- Bu sene düzenli olarak hamama gitmeye başladık annem,arkadaşları olmak üzere bir araba insan, sırt çantaları filan güzelce hazırlanıyorsunuz, ilk önce bir noluyor oluyorsunuz; çünkü içerde teyzeler cıbıl dolaşıyorlar..Hele kışın soğukta düşünün dışardan geliyosunuz, içeri bir kapıyı açıyorsunuz, içeri girdiniz cıbıl teyzeler oturuyor.. Aklınıza öyle güzel sahneler gelmesin, teyzeler diyorum, teyzeler dediğim sharon stone lar değil, kendisi teyze yaşında ama taş bir insan.. Burdakiler bildiğin teyze... Neyse.. Sonra oda veriyorlar size anahtar veriyorlar.. Odada perde yok ve cam.. Böyle bir kalıyorsunuz.. Tabii anneler önceden,eskiden bildileri için sizde anne ördeği takip ediyorsunuz yavru ördek olarak, ne yaparsa aynısını yapıyorsunuz..
sonuç cıbıldak olarak kendinizi hamamın içine atıyorsunuz ve benim gibi hemen geri kaçabilirsiniz.. :D O kadar sıcak ki, kediyi suya attığınızda nasıl çıkacaksa ben de öyle kaçtım, benim gibi çok çabuk etkileniyorsanız yanınıza 1lt su alın,hamama öyle gidin..Hamam da yemek yiyor teyzeler, bence çok sağlıksız.. İsterseniz soda,gazoz,su satıyorlar..Çemberlitaşa gitmedim;fakat bildiğim kadarıyla orda yemek için özel daha soğuk bölümler varmış.. Sonra ister kurna başı ister özel çukurluk odalara giriyorsunuz, önceden "zefiran" alıp bulunduğunuz bölgeyi temizlerseniz mantar,bakteri vs. enfeksiyonlara karşı önlem alırsınız; çünkü ortam bu şekilde hastalıklar için gayet mükemmel..Çamaşır suyu koktuğu için ve zehirleyici olabileceği için içerde kullanmanız yasak, o yüzden götürmeyin..Zefiran eczenelerde satılan bir dezenfektandır, hastanelerde kullanılır..
Çok güzel keseletiyorsunuz kendinizi, masaj yaptırıp sabunlatıyorsunuz.. Dinlenmiş bir şekilde çıkıyorsunuz.. Şahsen yeni açılan sauna kırması hamamlara değil, çinili,valide-i atik,galatasaray,çemberlitaş gibi eski,tarihi hamamlara gitmenizi öneririm.. Diğerleri pek hamam değil.. Giriş ücretleri değişiyor 12-25 arasında.. Giderken kendinize ait banyo yaparken ne kullanıyorsanız götürmenizi tavsiye ederim.. Göbek taşında tavana bakıp yatarken kubbeyi,mimariyi incelerken müthiş huzur bulacaksınız.. Tam dalıp düşüncelere giderken gözünüze tavandan şıp diye su damlayacak ve gerçeğe döneceksiniz.. Tavsiye ederim.. Hamam'a gidin..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails