13 Temmuz 2009 Pazartesi

JuVe Olay Yeri : Karikatür köşeleri, mizah dergileri
















Benim bu karakterde bir insan olmamın en önemli nedeni annem'dir.. 8 yaşıma bastığımda bana ramize erer'in karikatür kitabını almıştı.. Leman , Leman olmadan önce Limon ikenden beri bizim evimize girdi, güzelce biriktirildi, hatta Leman su basıp arşivinin önemli bir kısmını kaybettiğinde bizden temin etti.. Annem işi ileri götürdü yağlı boya cam üzerine çok sevdiği karikatürleri çalışıp lemankültürde sergi bile açtı..
Anlıyacağınız ben kendimi bildim bileli bizim eve karitatür dergileri de düzenli olarak girer..
En sevdiğim bölüm "daral&timsah" tı ve çılgın bediş i çoğu insanın bildiği gibi yonca evcimik'in bir dizisi olarak değil, çizgi dizi olarak takip ediyordum.. Gel zaman git zaman limon, leman oldu... Sonra zaman geçtikçe yazarlar,çizerler kendi içlerinde bölündü. canım penguencim çıktı meydana.. Bu sırada ben de büyüdüm ve benim yaşlarımda çizerler çıktı, aynı benim gibi dediğim çizerler, kendi hikayelerini anlattılar, ersin karabulut - sandık içi-'nde olduğu gibi.. Aslında benim gibiden kasıt aynı zamanlarda büyüdüğümüz için olaylara bakış açımızın aynı olması,aynı gözden bakmamızdan kaynaklanıyor..Şimdi sorsam annemin çocukluğu başka,abiminki başka benim ki başka.. Sonra penguen de yetmedi o da bölündü.. Uykusuz çizerlerimizin çizdiği çizgiler uykusuz'da buluştu.. "Elleemm yerebbim yaa, çok şükür yarebbiim dinimiz amin,eneeeemm,bunla bişi yaparım ki ben" diyen çok tatlı bir çocuk çıktı , annem torunum olursa böyle büyütücem dedi:) Fırat girdi dünyamıza.. Ve eskilerden metin üstündağ- pazar sevişgenleri en sevdiğim köşelerden biri... Hayvanları çok sevmemden sanırım bir de bayan oluşundan, kendini çok güzel anlatışından da kedisi "fıçı" ile hikayelerini yazan Semra Can ı da çok sıkı takip ediyorum Penguen'de.. Kolpagrosso ve Genco'nun yalan dünyası adlı köşelerinde olduğu gibi şimdilerde "Ortam" adlı köşesinde muhteşem gözlemlerini çizgisinde buluşturan Sönmez Karakurt u da hemen hemen her hafta okuyorum.. Selçuk Erdem'i ,Erdil Yaşaroğlu'nu,Bahadır Baruter'i,Fatih Solmaz'ı anlatmıyorum..Zaten onları karikatür dünyasını takip edenler belkemiği olduğunu biliyor.. Tabii bu sırada lombak,l-manyak gibi ayık dergiler ve bağımlısı olduğum kötü kedi şero vardı:) keşke gene olsa..





Karikatür takip etmek, zekayı arttırır,alınganlık azaltır,gözlem yeteneğinizi ve espri anlayışınızı değiştirir:) Başlamadıysanız eğer hiç bir zaman geç değil.. Kendi zevkinizi oluşturup,kendi köşelerinizi bulana kadar biraz zaman geçebilir;ama karikatürler kimsenin söylemediklerini söylerler ve n güzel muhalefet şeklidir!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails