20 Temmuz 2009 Pazartesi

Salsa,Bachata ve diğerleri...











Dans etmek olsun kapı gıcırtısı fazla bile gelir,kendi içimden de söleyip dans edebilirim:) ;ama
lisede halkoyunları dışında başka bir dans yaşantım yoktu sosyal olarak,orda burda arada edilen ya da kendi kendinize yaptığınız danslardan bahsetmiyorum..
Abim 2.5 sene önce "Salsa" kursuna gitmeye başladı ki kendisi de yetenklidir;fakat kabul edersiniz ki oda dansları başka türlü yetenek gerektirir.. Ben iki-üç gider bıkar diyordum,ardı arkası kesilmedi.. Sonra akşamlardan bir akşam latin dans gecesi yapıldığı yere beni ve arkadaşlarımı davet etti..Adı "otantik"olan bir yerde ne kadar eğlenilir ki,isme bak gözlemeci gibi,üstelik burnumuzun dibindeymiş,öyle ahım şahım bir yer olsa şimdiye kadar 50 kere adını duyardık diye gittim tam 1 sene önce..Ağzım açık kaldı desem tam yerini bulur herhalde..(fakat sadece bahçesinin kullanıldığı,güzel partilerin yapıldığı yaz gecelerinden bahsediyorum) Kime bakacağımı,nereyebakacağımı bilemiyorum,herkes topuklu ayakkabılarını,eteğini,partnerini hazırlamış gelmiş.. Böyle bir etkilenme olamaz..Baktık karar verdik.. Bizde gitmeliyiz mutlaka dedik..Hemen arkadaşlarla aramızda eşleştik..Dans kursuna başladık, öyle ki hepimiz Anadolu yakasında oturmamız,birimiz Gebzede çalışmasına rağmen itü'ye (maslak kampüsüne) azimle salsa kursuna gidiyoruz..Çok eğlendik... Oldukça ilerlettik;ama dönem arası girdiğinde çoğumuz pes etti..
Kurs ve sonrasındaki ilk latin gecesi maceramızı başka gir hikayede yazacağım:) Bugün "teaser"kıvamında..
Benim en sevdiğim latin dansları Salsa veBachata.. Salsa'da sonsuz figür var;ama hepsi 1,2,3&5,6,7 üzerine kurulu..Bir dönmeler,bir düğümlenmeler,bir açılmalar..Çok;ama çok zevkli,bir o kadar hareketli olan bu dansta oldukça kalori yaktığınızı da söylemeliyim..
Bachata,tamamen uyduruk oluşmuş bir dans olmasına rağmen,dansla sevişmek anlamına geliyor..
Ki öyle oluyor, çok basit adımları olan,sizin de istediğiniz gibi eklemeler yapabileceğiniz bu dans 1,2,3 tıp:) 1,2,3, tıp adımları ile oluşuyor.. Yapması çok zevkli,öğrenmesi de yarım saatte bachata ustası olabilirsiniz;ama renklendirmesi size kalıyor..
Bir kaç video linki vereceğim,umarım beğenirsiniz..
Dans etmek çok zevkl,çok rahatlatıcı..Haftada ayıracağınız 2 saatle kendinizi çok mutlu hissettiğinizi göreceksiniz..
Bu arada eşim yok diye üzülmeyin,dans partnerini kursta ya da internet sitelerinde bulabiliyorsunuz..En güzeli kendi partneriniz olması tabii;aman aile içi geçimsizliğe sebep olmayalım blog yazalım diye:)http://www.dailymotion.com/relevance/search/bachata/video/x84hbm_bachatas_music

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails